ترفند  های ویندوزی از نوع بازی!

    برای بالا بردن توانایی كامپیوتر در اجرای بهتر بازیها به Control panel بروید و در آنجا بر روی System كلیك كنید و در این بخش سر برگ Advance را انتخاب كنید و بر روی دكمه Setting ابتدایی مربوط به بخش Performance كلیك كنید. در این بخش قسمت Adjust for best performance را انتخاب كنید. 

    در مرحله بعدی لازم است كه قسمتی از فضای رم را خالی كنید تا این فضا برای اجرای بازیها به كار رود. برای این كار به Task Manager بروید و در سر برگ Process برنامه هایی را كه فضای رم را بیهوده اشغال كرده اند را پاك كنید. برای این كار بر روی پروسس مورد نظر كلیك راست كنید و End Process را انتخاب كنید. 

    حتما برنامه هایی مثل آنتی ویروس و فایروال را ببندید . چون این برنامه ها فایلهای اجرایی بازی را چك می كنند و فضای زیادی را از رم اشغال می كنند . بقیه برنامه هایی كه در هنگام بازی اجرای آنها ضروری نیست را هم متوقف كنید.

    در مرحله بعد در منوی استارت بخش Run تایپ كنید msconfig . در پنجره ظاهر شده در سر برگ General گزینه Selective startup را انتخاب كنید و پایین آن تیك گزینه های 
    Process SYSTEM.INI FileWIN.INI File و Load Startup Items را بردارید. بعد در سر برگ Services گزینه Hide All Microsoft Services را انتخاب كنید و بعد Disable All را بزنید. 

    بعد از این كارها لازم است كه فایلهای موجود در پوشه Temp را حذف كنید . برای این كار در منوی استارت و در بخش Run تایپ كنید %temp% . اینتر را بزنید. در این حالت پوشه ای ظاهر می شود تمام محتویات پوشه را حذف كنید.

    اگر بازی را برای اولین بار اجرا می كنید و دچار مشكل شدید حتما ورژن DirectX كه بر روی سیتم تان نصب شده است را چك كنید . و اگر قدیمی است حتما ورژن جدیدتر آن را نصب كنید. راه حل دیگر آپدیت كردن درایور كارت گرافیك است . برای این كار به وبسایت مربوط به شركت سازنده بروید و در آنجا درایور جدید را دانلود كنید. این كار می تواند بسیار مفید باشد.



    تنظیمات گرافیكی 
    در درون هر بازی بخشهای وجود دارند كه به كاربر امكان انتخاب و دستكاری سطح گرافیكی بازی را می دهند . در این بخشها شما می توانید به فرض سطح گرافیك بازی را بالا یا پایین كنید . اگر گرافیك شما پایین است به این بخشها بروید و سطح گرافیك را بر روی متوسط و یا حتی پایین تنظیم كنید. در این جا بخشهای به نام Texture یا Details وجود دارد كه مربوط به جزئیات موجود در محیط گرافیكی بازی است . پایین بردن این مقادیر می تواند سبب كم شدن این جزئیات و روانتر شدن بازی شود . البته بالطبع اینطوری كیفیت گرافیك بازی و محیط های آن پایین می رود. 

    در بخش تنظیمات گرافیكی بازی بخشهایی مانند Gamma و Contrast و Brightness هم وجود دارند كه كم و زیاد كردن این مقادیر تاثیر چندانی در اجرای بازی ندارند و فقط روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از این بخشها كم یا زیاد می شود. 

    بخش بسیار مهم دیگر بخش Anti-aliasing است . شما می توانید از درون خود بازی و یا از طریق تنظیمات مربوط به كارت گرافیك خود این بخش را تنظیم كنید. 

    یكی از كار های دیگری كه می توان كرد این است كه از برنامه های كاربردی مربوط به كارت گرافیكتان استفاده كنید. به فرض شركت Ati برنامه ای به نام Hydravision را ارئه می كند كه به شما اجازه دسترسی به تنظیمات بیشتر گرافیكی را می دهد. و یا برنامه Detonator كه برای اجرای بهتر بازیها برای كارتهای گرافیكی مدل Geforce ارئه شده است.

    تنظیمات DirectX
    برای تغییر دادن تنظیمات DirectX در منوی استارت و در بخش Run تایپ كنید : dxdiag و كلید اینتر را بزنید. در این حالت پنجره ای باز می شود كه مربوط به تنظیمات گرافیكی و صوتی دایركت ایكس است. در سر برگ Display و در بخش Directx Features سه بخش به نامهای Direct Draw Direct3D و AGP Textures وجود دارند این سه بخش را فعال (Enable ) كنید. اگر در جلوی هر یك از این سه بخش Not Avialable نوشته شده باشد به معنی این است كه كارت گرافیك شما قابلیت مورد نظر را ندارد. 

    نرم افزارها 
    یكی از نرم افزار هایی كه می تواند به شما در ارتقای كارایی دستگاه در اجرای بازی كمك كند برنامه 3D Analyze است . البته باید نحوه تنظیم و كار با آن را بدانید. 

    همچنین >3D MARK 2006 یك برنامه عالی و تایید شده برای تست قدرت كامپیوتر شما برای اجرای بازی های كامپیوتری است همینطور اگر قطعه ای از سیستم شما معیوب بوده و یا ضعیف عمل كند این موضوع توسط نرم افزار یاد شده به اطلاع شما می رسد و می توانید نسبت به تعویض یا ارتقاء آن اقدام نمایید.
    دانلود نسخه رایگان 3D Mark 2006
     

یکشنبه 27 مرداد 1392
بؤلوملر : Education,